2013. június 27., csütörtök

Endokrinológia és én 14 évesen!

Endokrinológia és én 14 évesen!

Írta: B.Németh Bea

A legtöbb 14 évesnek fogalma sincs mi az az endokrinológia, mi az a pajzsmirigy és így van ez jól, én mégis tudtam.

14 évesen elmentem egy táborba és 10 nap múlva mikor haza értem 13 kg-al voltam kevesebb. Nem fogyókúráztam, azt ettem és ittam mint a többiek ugyan annyit mozogtam. Amikor anyuék megláttak tudták hogy nincs ez így rendben ezért elvittek orvoshoz. Az UH-on látszott, hogy megnagyobbodott a pajzsmirigyem amit a vérvétel eredménye is alátámasztott, hogy túlműködik! Ezért gyógyszert kaptam aminek a beállítása nem volt kellemes mert minden héten hétfőn ott ültem az izotóp labor előtt várva a vérvételre.

Egy ½ év után az orvos azt mondta, hogy minden rendben abba hagyhatom a gyógyszer szedését 1 hónap múlva mennyek vissza kontrollra.

Már nem tudtam vissza menni, mert egy nap a suliban torna közben rosszul lettem, taxival bevittek a kórházba ahol anyu már várt rám.

Nem engedtek haza a műtétig. A belgyógyászaton napi 6 szem nyugtatón éltem és a Methotyrin nevezetű gyógyszeren. Ekkor már 16 éves voltam a szokásos tini érzelmek tengerén utazva, megspékelve a pajzsmirigy hormonom túltengésével majd a műtét után a hormonok alul működésével.

Ma már 33 éves vagyok van 3 gyönyörű, egészséges gyermekem és gyógyszert szedek minden nap! Tudom, hogy nagyon sok a pajzsmirigy beteg mostanában, tudom min mentek keresztül mert átéltem én is. Ezért szeretném megosztani a tapasztalataimat, érzéseimet hátha erőt merítetek belőle.

A következő cikk: A műtét után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése